Ik ben niet iemand die zich typeert als ‘vol zelfvertrouwen en lef’. Eigenschappen die ik toedicht aan entrepreneurs; mensen met eigen bedrijven. Toch ben ik altijd nauw in contact geweest met mensen van dat soort. Als kind al pikte ik de uitgesproken types eruit en volgde ze op de voet. 

Ik heb een groot inlevingsvermogen, degenen die dat kennen weten dat dit ook een enorme valkuil kan zijn. Ik verschool me achter de mensen waar ik mee werkte en liet mezelf met regelmaat te ver meeslepen. Toen het modemerk waar ik werkte failliet ging, was ik kwijt wat voor een baan voor mij was weggelegd.

Zo kwam ik bij Idéfix. Ik had wel degelijk een idee. In mijn werk bij modemerken aan de kant van de makers die te weinig van zichzelf kwijt kunnen én aan de kant van de marketing, waar snel geld verdienen het vaak wint van de vraag ‘waarom doen we wat we doen’.

Stap voor stap groeit mijn idee over het belang van creativiteit over commercialiteit uit tot iets groters én iets van mij

Door te verbeelden, uitspreken, opschrijven en bierviltjes in de ruimte uitleggen, verkende ik met Anne wat ik hiermee wilde doen. Ik maakte het eerst heel groot; een enorm bedrijf. Ondertussen voelde ik me steeds minder overtuigd van de noodzaak.

Vanaf het moment dat ik me besefte dat ik juist klein aan de slag wil en als freelancer mijn zienswijze toe wil passen op klanten en creatieven ontstond er weer beweging. Anne koppelde mij aan Puck, die mij in een paar sessies zou bijspijkeren in mijn persoonlijke presentatie als freelancer.

Nu verras ik mezelf over het effect dat ik al kan bereiken in een enkel gesprek
 Between Us: A Model's Life

Between Us: A Model's Life

Gek genoeg werd ik na één sessie al benaderd door Oilily, voor een interim marketing baan. Er bleek een secundaire agenda: ze zijn het contact met de kern van hun merk verloren en zoeken naar hun relevantie in de huidige tijd. Twee weken later zat ik met een getekende offerte in Alkmaar. 

Nu verras ik mezelf de ene dag over het effect dat ik al kan bereiken in een enkel gesprek; de andere dag voelt het nog wel eens wankel. Maar stap voor stap groeit mijn idee over het belang van creativiteit boven commercialiteit uit tot iets groters én iets van mij.

 
Fleur.jpeg

Fleur nam deel aan het programma De Verkenning

Contact:
fleurongering.com

Stephanie Limpens